tirsdag 10. januar 2012

Nyttår og reisesjuk

Jeg føler meg halvfeit, huden henger ikke helt på greip og puppene befinner seg da virkelig et lite hakk lenger ned på brystkassa enn i fjor. Velkommen til 2012, dere!

Jul er alltid bra; det er fri fra skole, fri fra jobb og man har tilgang på gratis mat og alkohol til krampa tar en. Så kommer januar, skolestart er rett rundt hjørnet og buksa ligger der og gremmes på badegulvet. Jeg sverger, den kryper sammen og ber om å ikke tvinges på. Pensum er nedstøva og hjernecellene torturert til døde med juleøl og akevitt. Det eneste som hjelper da er å drømme seg bort til varmere strøk, penere mennesker og sterkere drinker!

For et år sida, omtrent, så livet mitt slik ut..

Jeg trykte i meg pizza på ei lita øy på Lago Titicaca mens jeg så på Bolivianske damer ta dagens klesvask.


Jeg vandret rundt på den samme øya mens jeg titta bort på gjeteren og sauene hans.


Jeg lata meg på stranda i Mexico med tacos, cerveza og ..vom.


Jeg var svart-hvit på stranda i Tulum. Paradis på jord, uten tvil.


Jeg menga meg med random tryllekunstnere i Puerto Viejo, Costa Rica.

Ingen kommentarer: